مقالات

آب تنگ قلیان چقدر باید باشد

آب تنگ قلیان

آب تنگ قلیان فاکتور مهمی در کارایی قلیان می باشد . اکثر مشکلاتی که در کشیدن قلیان دارید ناشی از استاندارد نبودن میزان آب در تنگ است .در این پست می خواهیم یاد بگیریم که آب تنگ چه میزان باید داشته باشد و حد ایده آل آب در تنگ چقدر است.

آب تنگ قلیان چقدر باید باشد :

زمانی که آب تنگ قلیان بیش از حد معمول باشد نفس قلیان سنگین می شود و کشیدن قلیان انرژی زیادی از شما می گیرد . برخی دوستان در این حالت فکر می کنند که قلیان هوا می دهد چرا که کام دهی استانداردی در این حالت ندارند . حجم دود هم در حالتی که آب تنگ قلیان بیش از حد نرمال باشد کمتر خواهد بود.

همچنین زمانی که آب تنگ قلیان کم باشد ،قلیان صدای قل قل خوبی نمی دهد. معمولا صدای قل قل ریزی می شنوید و مانند حالت قبل احساس می کنید که قلیان خوب قل نمی خورد و از جایی هوا می کشد.

آب تنگ قلیان

اما بهترین اندازه آب تنگ قلیان چقدر باید باشد ؟

به طور کلی هر چه تنگ شما بزرگتر باشد قلیان ،کام بیشتری خواهد داشت زیرا هر چه تنگ بزرگتر باشد دود ،جای بیشتری را اشغال خواهد کرد و دود بیشتری در تنگ تجمع خواهد کرد اما چنانچه بعد از خرید قلیان متوجه شدید تنگ قلیان شما ،کوچکتر از حد معمول است هم می تواند کام زیادی از آن بگیرید برای این کار لازم است مقداری شلنگ تهیه کنید و به میل آب قلیانتان اضافه کنید تا به نوعی میل آب قلیانتان بلند تر شود تا در این حالت آب کمتری برای قلیان کشیدن نیاز باشد و جا برای تجمع دود بیشتر شود.

آب تنگ قلیان

ایده آل ترین حالت آب تنگ قلیان در هر تنگی مقداری است که میل آب قلیان یا شلنگی که به انتهای میل آب اضافه کرده اید حدود یک بند انگشت یعنی حدود دو سانتی متر داخل آب باشد.در این حالت هم قلیان به خوبی قل می خورد و هم از شما انرژی زیادی برای کشیدن نخواهد گرفت.

توجه داشته باشید که زمانی که احساس کردید قلیانتان مشکل دارد ،قبل از اینکه به هوا دادن یا سوراخ بودن اتصالات و واشر ها دقت کنید مطمئن شوید که میل آب قلیانتان چقدر داخل آب رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *