مقالات

چرا قلیان کام نمیده | دلایل کام ندادن قلیان

دلایل کام ندادن قلیان

شاید شما هم قلیان کشیدن در بیرون از خانه را بیشتر می پسندید دراین پست به بررسی کام ندادن قلیان می پردازیم .چرا که فکر می کنید قلیان قهوه خانه ها و سفره خانه ها کام بیشتری دارند.

اینکه شما در منزل دود کمتری از قلیان می گیرید یا به اصطلاح قلیان کم کام می دهد به دلایل زیر بستگی دارد. پس به جای اینکه خودتون رو سرزنش کنید مشکل را پیدا کنید و حلش کنید.

کام ندادن قلیان :

سری تان مشکل دارد

سری قلیانتان حتما باید مناسب باشد. پیشنهاد ما استفاده از سری سیلیکونی است . چنین سری هایی دارای سوراخ‌های بزرگ‌تری هستند که هوای بیشتری را از خود عبور می‌دهند و در عین حال ،حجم دود نیز بیشتر می‌شود، پس حواستان به سری و سوراخ هایش باشد.

پیشنهاد ما استفاده از سری سیلیکونی است:

سری سیلیکونی داخل شیشه

300,000 تومان

سری سیلیکونی داخل شیشه

  • قسمت سیلیکونی سری قلیان نسوز است.
  • با سری سیلیکونی دیگر نیاز به فویل نیست .

سری سیلیکونی داخل سفال الجمیرا

350,000 تومان
سری سیلیکونی داخل سفال الجمیرا همراه با فویل فلزی سری سیلیکونی داخل سفال ویژگی های خاصی دارد که عبارت است

سری سیلیکونی استیل فرانکفورت الجمیرا

780,000 تومان
سری سیلیکونی استیل فرانکفورت الجمیرا سری سیلیکونی استیل فرانکفورت الجمیرا ،بهترین جایگزین برای سری های قدیمی سفالی و سرامیکی است

آب در تنگ قلیان

هر چه حجم تنگ بزرگتر  باشد، جا برای دود بیشتر می شود و بخار بیشتری در تنگ تجمع می کنند و با کشیدن می توانید دود بیشتری را خارج کنید. معمولا تنگ هر قلیان متناسب با سایز تنه است و با هم تناسب دارند اما با استفاده از تنگ بزرگتر می توانید دود بیشتری را شاهد باشید.

نکته مهم دیگر این است که حجم مناسبی از تنگ را باید با آب پر کنید و آب زیاد و کم باعث ضعف قلیان می شود. اگر آب بیشتری از حد استاندارد داخل تنگ بریزید نفس قلیان سخت می شود و در اصطلاح قلیان نفس نخواهد داشت. اگر هم کمتر از حد استاندارد آب بریزید ،صدای قلیان خوب نخواهد بود و احساس می کنید که هوا می کشید!

کام ندادن قلیان

تنباکوی قلیان

اگر دود بیشتری می خواهید و مشکل کام ندادن قلیان همچنان پابرجا است، تنباکوی بیشتر و شیره دار انتخاب کنید. دود حاصل سوختن گلیسیرین است و در تنباکو یافت می شود. بنابراین با انتخاب تنباکویی که حاوی شیره بیشتری باشد، اثر مطلوب را خواهید گرفت.این مورد تاثیر زیادی در حل مشکل کام ندادن قلیان دارد.

تنباکو هایی که شیره بیشتری دارند دود بیشتری هم خواهند داشت زیرا میزان گلیسیرین آن ها بیشتر از سایر تنباکو ها است.

از تنباکوی اورجینال استفاده کنید

تنباکو نخل 250 گرمی دو سیب

450,000 تومان
  محصولات هم رده: مقایسه تنباکو آلبالو نخل 250 گرمی امتیاز 4.60 از 5 390,000 تومان ویژگی های محصول: تنباکو نخل

تنباکو هلو نخل 250 گرمی

490,000 تومان
 
ویژگی های محصول:
  • تنباکو نخل 250 گرمی هلو
  • مقدار 250 گرم
  • طعم هلو

تنباکو آدالیا باکسی نیم کیلویی

750,000 تومان
تنباکو آدالیا باکسی نیم کیلویی تولید کشور ترکیه بوده است . طعم های جذاب برند آدالیا باعث شده تا مورد

ذغال

اگر نکات فوق رعایت شود و قلیان همچنان کم دود باشد، دلیل آن ذغال است. برای افزایش دمای سری و  گرم شدن تنباکوی موجود در آن، باید زغال قلیان اضافه کنید. برای اینکه گلیسیرینی که دود قلیان از آن منشا می گیرد، شروع به انجام کار خود کند، تنباکو باید به خوبی گرم شود (اما نه بیش از حد گرم شود).

حفظ دمای ثابت سری قلیان در هنگام قلیان کشیدن ضروری است. مهم است که زیاده روی نکنید و تنباکو را در حرارت زیاد نسوزانید. با زیاد کردن ذغال قلیان قطعا دود بیشتری شاهد خواهید بود  اما کشیدن آن موقتی و مضر خواهد بود، زیرا تنباکوی قلیان به دمای سوختن خود می رسد و گلیسیرین موجود در آن دیگر عملکرد لازم را نخواهد داشت.

کام ندادن قلیان همچنین با این موارد حل می شود .کم و زیاد کردن ذغال در حین قلیان کشیدن بسیار مهم و ضروری است . در ابتدای چاق کردن قلیان شما نیاز به ذغال بیشتری خواهید داشت اما بعد از چاق کردن بهتر است ذغال ها را کم کنید تا تنباکو دیرتر بسوزد . همچنین گرم بودن بیش از حد تنباکو و سری باعث آزاد شدن گازهای سمی می شود.
با مواردی که در بالا گفته شد احتمالا مشکل کام ندادن قلیان حل شده و مشکلی نخواهید داشت.اما چنانچه باز هم مشکل کام ندادن قلیان حل نشد احتمالا مشکل از آببندی قلیانتان است . با خرید قلیان از مسترقل ،بهترین قلیان ها را از بهترین برند های دنیا داشته باشید.

کام ندادن قلیان

ما در مسترقل شعارمان این ایت که یا قلیان نکشید یا قلیان خوب بکشید. برای همین تلاش نموده ایم که قلیان هایی از بهترین برند های تولید کننده قلیان مانند خلیل مامون،خوانکی و میا گردآوری کنیم تا شما در خرید قلیان مشکلی نداشته باشید. همچنین بهترین تنباکو و ذغال های موجود را نیز برای عرضه به کسانی که کیفیت برای شان مهم است را گردآوری نموده ایم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *