مقالات

چگونه قلیان را تمیز کنیم | راهنمای تمیز کردن قلیان

تمیز کردن قلیان در بهداشت شخصی تاثیر زیادی دارد. النظافه من الایمان

قبل تر که کرونا وجود نداشت ،خیلی هایمان نظافت قلیان را جدی نمی گرفتیم . در قهوه خانه ها اگر خیلی پاستوریزه بودیم با یک لبی جدید گمان می کردیم که از شر ویروس ها و باکتری ها در امان هستیم در صورتی که آن شلنگ و به طور کلی خود قلیان عامل نشر باکتری و ویروس های  بسیار زیادی بود.

پاندمی کرونا باعث شد که نظافت وسایل اشتراکی را بیشتر جدی بگیریم و به نظافت قلیان هایمان اهمیت بیشتری دهیم و تمیز کردن قلیان را جدی بگیریم.

برای اینکه خیالتان از بابت تمیزی و نظافت قلیان راحت باشد خرید قلیان فقط کافی نیست بلکه باید به تمیز کردن قلیان هم اهمیت داده شود .و فقط کافی است که به نکاتی که در این پست اشاره می شود دقت کنید.

گام های تمیز کردن قلیان:

1. تعویض مرتب آب تنگ

راحت ترین گام برای تمیز کردن قلیان این است که حتما قبل از استفاده از قلیان ، آب تنگ را تعویض کنید. تنبلی نکنید و بهانه نیاورید که تازه عوض شده .یکی از محل های تجمع باکتری در قلیان در آب تنگ است پس تغییر آب تنگ بسیار ضروری است.

2. تنه و تنگ را با فرچه بشویید

یکی دیگر از روش های لازم برای پاکیزه کردن قلیان استفاده از فرچه های تنه شور و تنگ شور برای نظافت درون تنگ و تنه است.نظافت درون تنه خیلی اهمیت دارد . بعضی بر این باورند که به هیچ وجه تنه نباید شسته شود و این کار باعث می شود طعم قلیان از بین برود . احتمالا این افراد بیش تر از بقیه سرما می خورند .پس تصور نکنید چون درون تنه را نمی بینید نیازی به نظافتش نیست.

تمیز کردن تنگ

3.از قلیان شخصی استفاده کنید

ترجیحا سعی کنید از قلیان شخصی استفاده کنید و قلیانتان را با کسی به اشتراک نگذارید .استفاده اشتراکی قلیان باعث انتشار ویروس و باکتری ها بین گروه دوستان یا خانواده می شود .ممکن است در بین جمع شما شخصی دچار عارضه سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد که با استفاده اشتراکی قلیان باعث سرایت به سایر کسانی که در حال استفاده از قلیان هستند، می شود.

4.استفاده از شنگ یکبار مصرف یا شلنگ سیلیکونی

از شلنگ های اشتراکی به هیچ وجه استفاده نکنید.  شلنگ هم مانند تنه چون داخلش دیده نمی شود عده ای نظافت آن را فراموش می کنند. شلنگ مهمترین بخشی است که باید نظافت آن را جدی بگیرید زیرا دهان و دست ما با آن تماس دارد.
حدالمقدور از شلنگ های یکبار مصرف استفاده کنید خصوصا زمان هایی که قلیان برای شخص شما نیست . شلنگ قلیان خودتان هم می تواند یکبار مصرف یا سیلیکونی باشد. شلنگ سیلیکونی به دلیل قابل شست و شو بودنشان از لحاظ بهداشتی بسیار توصیه می شود.

تمیز کردن قلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *