مقالات

چگونه قلیان نو را طعم دار کنیم | نحوه طعم دار کردن قلیان

بعد از خرید قلیان جدید اولین و مهم ترین چالشی که با آن رو برو هستید طعم دار کردن قلیان است ،چرا که اگر قلیان قبل از استفاده طعم دار نشده باشد تا چند بار استفاده فقط دود دارد و هیچ طعمی حس نخواهید کرد حتی اگر بهترین تنباکو ها را در قلیانتان بزنید باز هم فقط دود دارد . در این پست می خواهیم نحوه طعم دار کردن قلیان های نو را به شما آموزش دهیم.

نحوه طعم دار کردن قلیان :

تهیه شربت تنباکو

قبل ازهر چیز لازم به یادآوری می دانم که بهتر است طعم قلیان ثابت باشد و یک طعم مشخص را برای تنه قلیانتان انتخاب کنید.بعد از انتخاب این طعم مقداری تنباکو را با آب مخلوط کنید و از بالای تنه درون تنه بریزید .به طوری که در تنه بماند و کاملا درون تنه بچرخانید  و اجازه دهید که برای 24 ساعت این شربت تنباکو درون تنه بماند تا طعم بگیرد.

ترکیب آب و تنباکو در تنگ

مقداری تنباکو را با آب ترکیب کنید و دفعات اول استفاده از قلیان داخل تنگ بریزید و تا بار سوم یا چهارمی که از این قلیان استفاده می کنید آب را تعویض نکنید. تعریق آب و تنباکو باعث طعم دار شدن تنه و تنگ می شود .

این روش فقط برای آب بندی و طعم دار کردن قلیان نیست بلکه همیشه می توانید این کار را انجام دهید .بسیاری از قهوه خانه ها همیشه این کار را برای مشتریانشان انجام می دهند تا طعم قوی تری داشته باشد و این نشانه ی حرفه ای بودن آن ها تلقی می گردد.

طعم دار کردن قلیان

استفاده از شیره اسانس

خیلی از طعم ها نظیر دوسیب شیره اسانس دارند که کمی رقیق تر از عسل است و با ریختن این شیره در تنه می توانید تنه را قبل از استفاده طعم دار کنید.البته اگر به این شیره اسانس ها دسترسی ندارید روش استفاده از شربت تنباکو جایگزین خوبی است.

طعم دار کردن قلیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *