مقالات

مزایای ذغال نارگیل

مزایای ذغال نارگیل

ذغال نارگیل اخیرا وارد کشور ما شده است .در خصوص مزایای ذغال نارگیل ابتدا باید این را بگوییم برای تهیه ذغال نارگیل از پوست نارگیل استفاده می شود و معمولا ساخت کشور اندونزی است .

برند هایی نظیر میا ، الجمیرا و یحیی به تولید ذغال های نارگیل فعالیت دارند. سایز ذغال های نارگیل به صورت مرتب و کمی بزرگتر از اندازه یک حبه قند می باشد اما شاید بسثیاری از ما از مزایایی که این ذغال ها نسبت به ذغال های دیگر نظیر ذغال لیمو ،تاق یا ذغال سکه ای دارند آگاه نباشیم در این پست به بررسی مزایای ذغال های نارگیل نسبت به سایر ذغال ها می پردازیم.

مزایای ذغال نارگیل:

1. بدون بو

از مهم ترین مزایای ذغال نارگیل این است که  در هنگام سرخ شدن بو دارد و حتما متوجه بوی خاص آن خواهید شد اما پس از اینکه سرخ می شود به هیچ عنوان هیچ بویی نخواهد داشت و از این بابت نسبت به ذغال های دیگر موجود در بازار مزیت دارد.

 

2.دیر خاموش شدن

ذغال های نارگیل حدودا یکساعت روشن می ماند و بعد از اینکه سرخ می شود به هیچ وجه خاموش نمی شود ،تا ذره آخر می سوزد و به خاکستر تبدیل خواهد شد و این از مزایای ذغال نارگیل محسوب می شود . در هنگام استفاده از ذغال نارگیل نیازی به جابه جا کردن و روتیت قلیان نخواهید داشت.

مزایای ذغال نارگیل

3. قیمت به صرفه

در هر بسته ذغال نارگیل حدودا 84 تا 96 حبه ذغال وجود دارد . در زمان نگارش این مقاله قیمت هر بسته یک کیلویی ذغال نارگیل میا 190 هزار تومان می باشد که با توجه به اینکه هر 4 حبه برای یک سری قلیان کافی است پس هر بسته برای 21 بار استفاده و 21 قلیان کافی است که با توجه به قیمت ذغال های لیمو، چینی و سکه ای قیمت این ذغال بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

4.از شر سردرد خلاص شوید

دلیل عمده سردرد در هنگام استفاده از قلیان، ذغال بد است . ما همیشه بر این باور هستیم که ذغال خوب از اولاد خوب بهتر است .با استفاده از ذغال های نارگیل به دلیل اینکه همه جای این ذغال به طور کامل سرخ می شود و هیچ قسمتی از ذغال سیاه باقی نمی ماند پس هیچ سر دردی را تجربه نخواهید کرد پس با خیال راحت از این ذغال استفاده کنید .مزایای ذغال نارگیل نسبت به ذغال های دیگر زیاد است.

برای مشاهده مقایسه ذغال های موجود این پست را ببینید.

مزایای ذغال نارگیل

 

5.سازگاری با محیط زیست

برای تهیه اکثر ذغال های موجود در بازار،درختان مرکبات قطع می شوند ، برخی ذغال ها به دلیل از بین بردن پوشش گیاهی ،ممنوع هستند برای مثال ذغال تاق به دلیل کم بودن منابع ذغال تاق در کویر و از بین رفتن این منابع جهت سود جویان به جهت تولید ذغال ،در حال تهدید هستند.

مزایای ذغال نارگیل این است که  از پوست میوه نارگیل به وجود آمده و برای تولید بیشتر این ذغال ،نیاز است تا به جای قطع درختان نارگیل ، درختان بیشتری به جهت تولید بیشتر ،کاشته شوند پس با خیال راحت و بدون هیچ عذاب وجدانی نسبت به طبیعت این ذغال را مصرف کنید.

 

نکته بسیار مهم :

هر گردی گردو نیست. بسیاری از سودجویان اقدام به تولید ذغال هایی شبیه به ذغال نارگیل در ایران اما با ترکیبات متفاوت و با استفاده از سیمان،چسب و … نموده و در بازار این محصولات را با بسته بندی هایی نظیر میا ارائه نموده اند .بسیاری از دوستان پس از استفاده از این ذغال ها دچار سردرد شدید می شوند برای همین پیشنهاد ما این است که ذغال نارگیل را از فروشنده های معتبر نظیر مسترقل بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *