مقالات

نحوه تشخیص خلیل مامون اصل

تشخیص خلیل مامون اصل

حتما با برند خلیل مامون مصری آشنا هستید،تشخیص خلیل مامون اصل یکی از چالش هایی است که افراد هنگام خرید خلیل مامون دارند .

باید حواستان باشد که سودجویان ،قلیان های ایرانی با بسته بندی خلیل مامون تولید کرده اند  و برای  فروش و به عنوان خلیل مامون اصلی وارد بازار کرده اند.

خلیل مامون معروف ترین برند قلیان های عربی یا همان مصری است که بیش از 150 سال قدمت دارد و مدل های معروف آن مثل دو قپه شب و روز و خلیل مامون ژنرال را همه دیده ایم و لذت قلیان کشیدن با آن ها را تجربه کرده ایم.

اما متاسفانه با بالا رفتن قیمت این قلیان ها، و با توجه به کمیاب بودن آن ها، ممکن است با مواردی روبرو شوید که اگرچه خلیل مامون اصلی نیستند، اما به عنوان خلیل مامون معرفی شده و فروخته شوند. البته خلیل مامون اصلی به راحتی و با مواردی که در ادامه به آن ها میپردازیم قابل تشخیص است و از این جهت جای نگرانی نیست:

تشخیص خلیل مامون اصل:

1- جنس قلیان های خلیل مامون و تشخیص با آهن ربا:

نکته بسیار مهم در تشخیص خلیل مامون اصل آن است که جنس قلیان های مصری همگی از جنس استیل ضد زنگ 304 بوده و آهنی نیستند. از آنجایی که استیل فلز گران قیمت تر و مقاوم تری بوده و شکل دادن به آن دشوار تر است، اکثر نمونه های تقلبی یا با نام های تجاری مشابه، از جنس آهن هستند. و به راحتی و با استفاده از یک آهن ربا می توان آن ها را تشخیص داد.

یک آهن ربا به تنه قلیان نزدیک کنید و نباید آهن ربا به قلیان بچسبد. درصورتی که آهن ربا جذب تنه قلیان شود، جنس آن آهن بوده و اصلی نیست. لازم به ذکر است که جنس سینی قلیان های اصلی هم از آهن است و جنس تنه باید از استیل باشد.

2-حک شدن نام برند خلیل مامون در میل آب:

راه دیگر برای تشخیص خلیل مامون اصل در تمامی مدل های خلیل مامون عبارت خلیل مامون روی میل آب قلیان ها حک شده است و به راحتی با مشاهده این عبارت حک شده روی میل آب می توانید به اصالت این قلیان پی ببرید. در اکثر قلیان های خلیل مامون علاوه بر میل آب عبارت خلیل مامون روی پایین منبع قلیان نیز درج شده.

3.بسته بندی خلیل مامون:

راه دیگر تشخیص خلیل مامون اصل بسته بندی است .خلیل مامون بسته های مخصوص به خود را دارد . کارتن هایی با رنگ قرمز مشکی از قدیم شرکت خلیل مامون این رنگ بسته بندی را برای تولیداتش انتخاب کرده است .

توجه داشته باشید که حتما روی بسته های قلیان خلیل مامون عبارت خلیل مامون و Made in Egypt درج شده باشد . درون بسته های خلیل مامون علاوه بر تنگ ،تنه و سری سفالی، شلنگ ،پلاستیک محافظ زیر تنگ و فرچه های تنگ شوی و تنه شوی هم موجود است. همچنین 3 مدل واشر برای اتصالات تنگ، تنه و واشر در پلاستیکی وکیوم شده به همراه سینی و انبر که روی انبر هم عبارت خلیل مامون درج شده از اقلام همراه این قلیان است.

تشخیص خلیل مامون اصل پکیج خلیل مامون

4. کیفیت قلیان های خلیل مامون

تشخیص خلیل مامون اصل از طریق کیفیت هم یکی از روش هاست .کیفیت این قلیان ها ،خود گویای اصالت این تنه هاست .برند خلیل مامون بیش از 150 سال در تولید قلیان تجربه دارد و محصولاتش به همه 5 قاره دنیا ارسال می شود .

جنس بدنه قلیان ها ،همانطور که قبل تر صحبت شد به صورت کامل استیل است . و سطح کاملا صیقلی و مقاوم در برابر ضربه دارد .شما اگر روی این قلیان بایستید به هیچ عنوان خم نمی شود.

تشخیص خلیل مامون اصل

جمع بندی

تشخیص خلیل مامون اصل کار دشواری نیست و توجه به نکات ذکر شده در بالا هنگام خرید قلیان باعث می شود که هیچ گونه نگرانی از این بابت که قلیان کپی بخرید نداشته باشید اما پیشنهاد ما این است که از مسترقل خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *