مقالات

چگونه قلیان را چاق کنیم | نحوه چاق کردن قلیان

در این مقاله به چگونگی چاق کردن قلیان و روش های آن میپردازیم.

چنانچه تمام اتصالات قلیانتان به درستی برقرار میباشد و به قول معروف آب بندی قلیان را به درستی انجام داده اید و سابقه طولانی در کشیدن قلیان دارید میتوانید با گرفتن چند کام سنگین قلیانتان را چاق کنید یا اینکه از دوستی با تجربه که کنارتان میباشد برای اینکار کمک بگیرید.

برای چاق کردن قلیان راه های دیگری نیز وجود دارد:

استفاده از جاروبرقی برای چاق کردن قلیان

یکی از قدیمی ترین راه های چاق کردن قلیان که اکثر قلیان کشای قدیمی حداقل یکبار تجربه کرده اند استفاده از جارو برقی میباشد

برای این کار بعد از آماده سازی قلیان جاروبرقی را روشن میکنیم و شلنگ قلیان را داخل لوله جاروبرقی کرده و میگذاریم قلیان حدود 15 ثانیه قل قل کند . وقتی مقداری دود داخل تنگ جمع شد یعنی قلیان چاق شده و آماده استفاده میباشد.

چاق کردن قلیان

استفاده از قلیان چاق کن یا هوکر قلیان

یکی از راه های ساده و نسبتا جدید برای چاق کردن قلیان استفاده از هوکر برقی یا قلیان چاق کن میباشد

اگر نمیتوانید به خوبی قلیانتان را چاق کنید و فردی باتجربه را در کنارتان ندارید یا از مزه ابتدایی قلیان خوشتان نمیاید ما استفاده از هوکر برقی قلیان یا قلیان چاق کن را به شما پیشنهاد میدهیم.

با استفاده از هوکر برقی قلیان شما دیگر نیازی به خسته کردن خود و نفس های زیاد ندارید . این دستگاه در واقع یک پمپ مکش میباشد که به شلنگ یا نی متصل شده و عملیات کشیدن قلیان را برای شما انجام میدهد.

برای این کار بعد از آماده سازی قلیان سری متناسب با شلنگ خود که معمولا سری نازک هوکر میباشد را بر روی قسمت مکنده هوکر برقی قرار داده و سری هوکر را داخل شلنگ میکنیم و هوکر را روشن مینماییم . خواهیم دید که قلیان شروع به قل قل کرده و کم کم چاق شده و داخل تنگ قلیان دود جمع میشود . یکی دیگر از نشانه های چاق شدن قلیان در هنگام استفاده از هوکر برقی خروج دود از قسمت خروجی هوکر برقی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *