مقالات

چگونه قلیان درست کنیم | آموزش درست کردن قلیان

چنانچه برای بار اول است که به این فکر درست کردن قلیان افتاده اید باید ابتدا چیزهایی که برای قلیان کشیدن لازم است را مهیا کنید.

قلیان گام اول برای درست کردن قلیان

اولین چیزی که به آن نیاز دارید قلیان است  .برای خرید قلیان توجه داشته باشید قلیان انواع مختلفی دارد . برای مثال قلیان برنجی که اکثر ما ایرانی ها با آن آشنایی داریم و از قدیم الایام مورد استفاده ما بوده است .خیلی ها قلیان های برنجی را با نام قلیان های حاج اوغلی می شناسند. قلیان انواع دیگری نیز دارد  برای مثال قلیان های چوبی و قلیان های استیل که ما در مسترقل انواع مختلفی از آن موجود داریم . قلیان های خلیل مامون و خوانکی از انواع قلیان های استیل هستند که توصیه ما در انتخاب قلیان این است که قلیان های جنس استیل را انتخاب کنید چرا که دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به قلیان های چوبی و برنجی دارند.

درست کردن قلیان

تنباکو گام بعدی درست کردن قلیان

تنباکو نیز از اقلام مورد نیاز برای کشیدن قلیان است که طعم ها و برند های مختلفی دارد برای مثال برند الفاخر و نخل از بهترین برند های تنباکو هستند.علاوه بر برند شما باید یک طعم برای قلیانتان انتخاب کنید اگر تازه کار هستید پیشنهاد ما استفاده از طعم های سبک نظیر آدامس دارچین و پرتقال نعنا است و اگر خلافتان سنگین است از طعم های دوسیب،شلیل و آلبالو استفاده کنید.

ذغال

مورد بعدی که در درست کردن قلیان باید به آن توجه کنید ذعال است .به قول قدیمی ها ذغال خوب از اولاد خوب بهتر است . خیلی باید در انتخاب ذغال دقت کرد چرا که اکثر سردرد هایی که هنگام قلیان کشیدن و بعد از آن دچارش می شوید به خاطر استفاده از ذغال های نامرغوب است .

ذغال انواع مختلفی دارد برای مثال ذغال چینی ، لیمو یا ذغال نارگیل که پیشنهاد ما استفاده از ذغال های نارگیل است چرا که دیر تر خاموش می شود و به هیچ وجه سردرد نمی گیرید . ذغال نارگیل از پوست نارگیل تولید شده و اکثرا تولید کشور اندونزی است . ذغال نارگیل میا از بهترین انواع ذغال نارگیل است.
ما در این پست به مقایسه ذغال های موجود پرداخته ایم.

انبر

داشتن انبر در درست کردن قلیان نیست می توانید از قیچی یا انبردست هم استفاده کنید اما اگر این تنها باری نیست که قصد استفاده از قلیان و قلیان کشیدن را دارید پیشنهاد ما این است که حتما انبر تهیه کنید . انبر طرح خنجری یکی از انبر های زیبایی که در مسترقل عرضه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *