مقالات

چرا تنباکو زود میسوزه | دلایل زود سوختن تنباکو

احتمالا با مشکل زود سوختن تنباکو مواجه شده اید! حتی اگر این مشکل را نداشته باشید، بد نیست از راهکار هایی استفاده کنید که باعث شود تنباکوی قلیان شما مدت بیشتری دوام بیاورد و دیر تر بسوزد. در ادامه تمامی راهکار هایی که برای مشکل  زود سوختن تنباکو قابل استفاده هستند را آورده ایم. تا مدت زمان بیشتری از کشیدن قلیان لذت ببرید.

دلایل زود سوختن تنباکو:

تنظیم فاصله میان تنباکو و ذغال

مهم ترین مسئله تنظیم فاصله میان ذغال و تنباکو است، با تنظیم آن می توان از زود سوختن تنباکو جلوگیری کرد؛ که این فاصله در واقع بوسیله فویل ایجاد میشود. اگر از سری های بزرگ و کم عمق مثل سری های عربی استفاده میکنید. لازم است فویل را مقداری رو به بالا قوس دهید یا به اصطلاح گنبدی کنید تا فاصله بیشتری میان ذغال و تنباکو ایجاد شود؛ بدین منظور پس از قرارگیری فویل آن را فشار دهید تا رو به داخل گود شود و سپس آن را باز کرده و برعکس کنید تا حالت گنبدی بگیرد.

 

اگر از سری های معمولی استفاده میکنید اما بازهم احساس میکنید فاصله بین تنباکو و ذغال کم است می توانید از همین تکنیک استفاده کنید تا از زود سوختن تنباکو جلوگیری شود، اما در نظر داشته باشید این فاصله نباید بیش از حد باشد تا کامدهی قلیان نیز کمتر نشود.

 

در نهایت پیشنهاد ما استفاده از سری  سیلیکونی با فویل فلزی است. چرا که در این نوع سری ها فاصله به خوبی تنظیم شده است و نیازی به تنظیم دستی آن نیست و از طرفی مشکلات فویل آلومینیومی را نیز برطرف کرده و نیازی به سری زدن ندارید. سری های سیلیکونی سهولت استفاده و استاندارد فاصله به صورت همزمان برای شما به ارمغان می آورند.

زود سوختن تنباکو

کم و زیاد کردن تعداد ذغال ها

یکی دیگر از دلایل زود سوختن تنباکو استفاده از مقدار زیادی ذغال است، در ابتدای استفاده از قلیان و برای چاق کردن آن، ممکن است از تعداد ذغال های بیشتری استفاده کنید تا قلیان شما سریع تر چاق شود اما پیشنهاد ما آن است که پس از چاق شدن قلیان، کمی از ذغال آن کم کنید تا تنباکو سریعاً نسوزد. و با ذغال کمتری به کشیدن قلیان ادامه دهید.

اگر احساس کردید کام قلیان کم شده است می توانید مجددا ذغال را زیاد کنید، و این عمل کم و زیاد کردن ذغال را در صورت لزوم تکرار نمایید. در واقع باید تعادلی برقرار شود که هم قلیان از کام نیافتد و هم ذغال آنقدر زیاد نباشد که تنباکو سریعاً بسوزد و طعم بدی داشته باشد.

زود سوختن تنباکو

 

اسپری کردن آب روی تنباکو

برای جلوگیری از زود سوختن تنباکو پیشنهاد میکنیم هنگام سری زدن و زمانی که تنباکو را داخل سری قرار دادید، مقدار کمی آب روی تنباکو اسپری کنید و سپس فویل را روی تنباکو قرار دهید، با مرطوب شدن تنباکو مقداری از حرارت ذغال صرف تبخیر رطوبت شده و تنباکو در ابتدا نمی سوزد. این فوت کوزه گری را از ما به یادگار داشته باشید! اگرچه ممکن است بسیار ساده به نظر برسد اما تأثیر خوبی داشته و تجربه بهتری برای شما از کشیدن قلیان به همراه خواهد داشت.

استفاده از تنباکو و ذغال مرغوب

و در کلام آخر نیز قطعا استفاده از تنباکوی مرغوب اهمیت بسیار زیادی دارد. فراموش نکنید اگر تمامی موارد را رعایت کنید اما از تنباکوی مناسبی استفاده نکنید، بازهم نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت، لازم است که تنباکو  از برگه تنباکوی با کیفیت ساخته شده باشد، و میزان اسانس و گلیسیرین آن استاندارد باشد. تا علاوه بر دیرتر سوختن، هم میزان دود مناسبی ایجاد کند و هم طعم خوبی داشته باشد.

 

همچنین پیشنهاد ما استفاده از ذغال نارگیل به عنوان ذغال بوده که دوام بیشتر و کیفیت بالاتری دارد.

 

در مجموعه مسترقل، کیفیت و مرغوبیت قلیان ها و لوازم جانبی در درجه اول قرار داشته و بالاترین اولویت را دارد! همواره برای شما ارزش زیادی قائل بوده و هستیم و تمام تلاش خود را میکنیم تا شما تجربه خوبی از قلیان کشیدن داشته باشید. برای تهیه قلیان و لوازم جانبی مرغوب با مسترقل در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *