مقالات

چگونه قلیان را ترک کنیم | روش های ترک قلیان

ترک قلیان چیزی است که هر قلیانی به آن فکر می کند در ابتدا باید بدانید که ترک برای موتور است یا به قول قدیمی ها دود استراحت داره اما ترک نداره! البته شوخی کردیم و برای حفظ سلامتی بهتر است از هر گونه دود دوری کنید.

برای همین در این پست قصد داریم تا راههایی را به شما معرفی کنیم تا چنانچه زیاد قلیان می کشید و عادت کردید که روزانه قلیان بکشید قلیان را کم یا ترک قلیان کنید.

 

روش کنگره 60

این روش برای مواد مخدر مصداق دارد اما در هر چیزی در زندگی و به طور کلی برای ترک هر عادت بدی می توان از آن استفاده کرد. در این روش شما مصرف قلیان را به مرور کاهش می دهید و در نهایت قطع می کنید . البته باید بدانید که این برنامه ریزی نیازمند نظم  و اراده قوی است . شما نباید هیچ گاه در طول زمان کم کردن مصرف از هدف خود غافل شوید و از مصرف روزانه قلیان باید هفته ای 3 بار ، هفته ای 2 بار  و در نهایت قطع مصرف را در پیش بگیرید.

 

روش جایگزینی عادت

اگر هر روز راس یک ساعت معینی عادت به قلیان کشیدن دارید سعی کنید در آن ساعت برای خود برنامه بهتری پیدا کنید برای مثال اگر راس 6 بعد از ظهر با دوستانتان در کافه قلیان می کشید ،کلاس زبانی در همان ساعت ثبت نام کنید تا خود را ملزم به شرکت در کلاس به جای قلیان کشیدن کنید.

از آنجایی که کشیدن قلیان یک عادت است، سعی کنید یک عادت را با یک عادت سالم جایگزین کنید. سرگرمی یا فعالیت جدیدی پیدا کنید تا وقتتان را بگیرد و حواس شما را از تمایل به کشیدن قلیان دور کند. سعی کنید در کلاسی مانند کلاس نقاشی یا کلاس آشپزی شرکت کنید. کتاب بخوانید یا به پارک بروید.

 

سیگار و ویپ بکشید

می توانید به جای خرید قلیان ،ویپ یا سیگار بخرید. البته این را اصلا توصیه نمی کنیم اما بهتر است بدانید که کسانی که سیگار می کشند تمایلی به کشیدن قلیان ندارند و از کشیدن قلیان دیگر لذت نمی برند . البته هر دو مضر هستند اما اگر مشکلتان با قلیان فرا تر از ضرر هایش است می توانید از این راه به راحتی قلیان را کنار بگذارید. همچنین استفاده از ویپ هم می تواند جایگزین خوبی برای قلیان کشیدن باشد اما به نظر ما ضرر های ویپ بسیار بیشتر از قلیان است.

ترک قلیان

دوستانتان را عوض کنید

یکی از مهم ترین روش های ترک قلیان این است که دوستانتان را تغییر دهید شما میانگین 5 نفری که بیشتر از همه با آن ها در ارتباطید، هستید .اگر دایره اطرافتان افراد قلیانی باشند به راحتی قادر به ترک قلیان نخواهید بود زیرا از وسوسه دوستانتان در امان نیستید. آن ها در همه ساعات شبانه روز با شما تماس می گیرند و از شما می خواهند که با آن ها قلیان بکشید پس ترک قلیان به معنای ترک دوستانی است که به قول قدیمی ها دوستان قهوه خانه ای شما بودند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *