مقالات

چگونه تنباکو درست کنیم

چگونه تنباکو درست کنیم

برای اینکه بتوانید قلیان سالمتری بکشید ممکن است به این فکر کنید که چگونه تنباکو درست کنیم .در پاسخ به سوال چگونه تنباکو درست کنیم تهیه تنباکو در منزل هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید تنباکو های شرکتی دارد. همچنین از سلامت آن اطمینان بیشتری دارید.

چگونه تنباکو درست کنیم :

1. توتون خشک شده تهیه کنید

گام اول در جواب سوال چگونه تنباکو درست کنیم این است که  توتون و تنباکوی خشک شده تهیه کنید .در بسیاری از شهرستان ها ، مغازه های فروش محصولات دخانی تنباکو خشک شده می فروشند .

این تنباکو ها انواع مختلفی دارند مانند تنباکوی احمد آقایی و بعد از تهیه آن تنباکو  را با آب خیس کنید تا دوباره هیدراته شود، انعطاف پذیر شود و مقدار کمی از نیکوتین آن حذف شود. هرچه بیشتر خیس بخورید، طعم کمتری به محصول نهایی اضافه خواهید کرد و نیکوتین بیشتری خارج می شود. هر 30 دقیقه یا بیشتر آب را عوض کنید، تا زمانی که احساس کنید به سطح مطلوب شستشو رسیده اید.

2. چوب ها را جدا کنید و برگ ها را خرد کنید

اگر از برگ‌های کامل استفاده می‌کنید، باید ساقه‌ها را جدا کنید تا از تلخی، محتوای نیکوتین زیاد و طعم‌های نامطبوع جلوگیری کنید. شما می توانید این کار را با دست انجام دهید، اما یک چاقوی تیز و یک تخته برش می تواند واقعا مفید باشد.

پس از جدا شدن خارها، تنباکو را به صورت دسته جمع کنید، آن را به یک تکه فشار دهید و با چاقوی تیز خود آن را برش دهید. شما می توانید آن را به عنوان دوره یا به همان اندازه که می خواهید درست کنید.

چگونه تنباکو درست کنیم

3. عسل  و اسانس اضافه کنید

به ازای هر 3 گرم تنباکو، 1 گرم  عسل استفاده کنید، برای مثال 300 گرم تنباکوی خشک حدود 100 گرم عسل مصرف می کند. بسته به سبک تنباکو و نوع طعم دهنده، گاهی اوقات بیشتر است.

حدود 30 گرم گلیسیرین در هر 300 گرم تنباکو را در یک کاسه مخلوط کنید و تنباکو را اضافه کنید. سپس کار  را با اسانس شروع کنید. برخی از آنها فوق العاده قوی هستند. یک قاشق غذاخوری تمام چیزی است که برای شروع نیاز دارید. آن را با دست های خیس مخلوط کنید و بو کنید. اگر بوی خوبی داشت آن را در ظرف در دار بگذارید تا یک شب بماند.

می‌توانید تنباکو را قبل از افزودن اسانس بپزید تا برگ‌ها در گلیسیرین و عسل  خیس بخورند. همچنین می توانید تمام توتون و  عسل را در فویل بپیچید و آن را با دمای نه چندان بالا به مدت یک ساعت یا بیشتر بپزید. پس از آن، اسانس  را اضافه کنید و بگذارید یک شب با هم مخلوط شوند.

4. 24 ساعت صبر کنید

پس از 24 ساعت ، اگر قوام و بوی خوبی داشت، در سری قلیان بریزید و تست کنید. اگر خشک است عسل  بیشتری اضافه کنید. اگر طعم آن را دوست ندارید مقداری دیگر اسانس اضافه کنید  .

ممکن است تا یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا طعم تنباکو ملایم شوند و به شکل نهایی خود درآیند، بنابراین صبور باشید. تهیه تنباکو ی خانگی واقعاً به همین سادگی است. حال جواب سوال چگونه تنباکو درست کنیم رایافته ایم و توانسته ایم در منزل تنباکو تولید کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *