مقالات

تفاوت سری سیلیکونی و سفالی

تفاوت سری سیلیکونی و سفالی

یکی از اجزای اصلی قلیان سری است که تنباکو را در خود جای می دهد.تفاوت سری سیلیکونی و سفالی چیست؟سری سفالی یا سری سیلیکونی؟ در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از سری های سیلیکونی، بین علاقه‌مندان به قلیان بحث‌هایی در مورد بهترین نوع سری برای استفاده وجود داشته است: سری سفالی یا سیلیکونی؟ در این مقاله به بررسی مزایا و معایب هر نوع سری خواهیم پرداخت.

تفاوت سری سیلیکونی و سفالی

در انتخاب بین سری سفالی یا سری سیلیکونی باید توجه کنیم که صدها سال است که ازسری های سفالی برای قلیان استفاده می شود و امروزه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزایای سری سفالی توانایی آن در حفظ گرما است. این بدان معنی است که تنباکو و زغال برای مدت طولانی تری داغ تر می مانند و دود غلیظ تر و خوش طعم تر تولید می کنند. سری های سفالی نیز معمولاً سنتی‌تر و از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیرتر هستند، با طرح‌ها و الگوهای پیچیده‌ای که می‌توانند به اصالت قلیان اضافه کنند.

با این حال، سری های سفالی نیز می توانند معایبی داشته باشند. یکی از نگرانی های اصلی این است که ممکن است ترک بخورد یا بشکند. این امر می تواند به ویژه در صورتی صادق باشد که سری قبل از استفاده سردو گرم شود یا در معرض تغییرات ناگهانی دما باشد. علاوه بر این، تمیز کردن سری سفالی دشوارتر است و برای جلوگیری از تجمع باقی مانده تنباکو و کپک نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

سری سیلیکونی داخل سفال تفاوت سری سیلیکونی و سفالی

از طرف دیگر، سری های سیلیکونی افزودنی جدیدتر به دنیای قلیان هستند و  به دلیل دوام و سهولت استفاده به سرعت محبوبیت پیدا کرده اند. این سری ها از مواد سیلیکونی انعطاف پذیر و مناسب برای مواد غذایی ساخته شده اند که در برابر حرارت مقاوم بوده و به راحتی تمیز می شوند. سری های سیلیکونی نسبت به سری های سفالی احتمال شکستن یا ترک خوردن کمتری دارند و می توانند گزینه ای عالی برای کسانی باشد که تجربه مدرن و کاربردی قلیان را ترجیح می دهند.از انواع سری های سیلیکونی می توان به سری سیلیکونی داخل شیشه و سری سیلیکونی داخل سفال اشاره کرد.

در بیان تفاوت سری سیلیکونی و سفالی سری های سیلیکونی علاوه بر این مورد ،محاسن دیگری نیز دارد.سری سیلیکونی تنباکوی کمتری نیاز دارد و مصرف تنباکوی شما را به مقدار زیادی کم می کند . همچنین معمولا ست سری های سیلیکونی به همراه جاذغالی آلمینیومی دسته دار است که این باعث می شود که دیگر نیاز به ورق آلمینیومی نداشته باشید و همچنین مصرف ذغال را تا حد زیادی کاهش می دهد.

فویل های آلمینیومی دسته داری که برای سری های سیلیکونی استفاده می شوند دارای دود کشی هستند که گرمای داخل سری را به سمت بالا انتقال می دهند که این باعث دیر تر سوختن تنباکوی داخل سری سیلیکونی می شود.

مقایسه سری سفالی یا سری سیلیکونی

در تفاوت سری سیلیکونی و سفالی پیشنهاد ما استفاده از سری های سیلیکونی است زیرا محاسن بسیار زیادی نسبت به سری های سفالی و حتی سرامیکی دارند.البته قیمت سری های سیلیکونی از سری های سفالی بیشتر است اما با توجه به صرفه جویی ای که درمصرف ذغال ،تنباکو و ورق آلمینیومی می کند می توان از بالاتر بودن هزینه خرید سری های سیلیکونی چشم پوشی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *