مقالات

خرید قلیان چوبی | 5 نکته که هنگام خرید قلیان چوبی باید دقت کنید!

خرید قلیان چوبی

علی رغم اینکه امروزه قلیان های عربی و مدرن مورد استقبال هستند اما هنوز قلیان های چوبی طرفداران خودش را دارند اما در هنگام خرید قلیان چوبی باید به چه مواردی دقت کنیم :

1. خرید قلیان چوبی|کیفیت چوب:

مهم ترین مورد در هنگام خرید قلیان چوبی نوع چوب بدنه است . برای خرید قلیان چوبی برای دوام و طول عمر و کام دهی بهتر از چوب های سخت معروف مانند بلوط، گردو یا آلبالو استفاده کنید.حواستان باشد که چوب های دیگر را به عنوان چوب گردو یا بلوط خریداری نکنید پس حتما از فروشگاههای معتبر خریداری کنید.همچنین طرح روی تنه و حکاکی روی آن نیز از عوامل تاثیر گذار روی قیمت قلیان چوبی است.

2.اندازه و قابلیت حمل:

خرید قلیان های چوبی بلندتر ممکن است زیبایی خاصی  داشته باشند، در حالی که قلیان های کوچکتر می توانند برای حمل و نقل و ذخیره سازی کاربردی تر باشند.
پایداری پایه: صرف نظر از اندازه، اطمینان حاصل کنید که قلیان دارای یک تنگ ثابت است تا از واژگونی در هنگام استفاده جلوگیری شود.

قلیان چوبی

3.کیفیت شیلنگ:

شیلنگ های سیلیکونی اغلب به دلیل انعطاف پذیری، سهولت تمیز کردن و مقاومت در برابر دود تنباکو قلیان باشند.
طول  شلنگ های بلندتر می توانند انعطاف پذیری بیشتری را در حمل قلیان ارائه دهند.

4 سری های قلیان:

نوع سری همراه با قلیان را ارزیابی کنید. مواد و اشکال مختلف سری می تواند بر توزیع گرما و تجربه کلی قلیان کشیدن تأثیر بگذارد.
طمینان حاصل کنید که اندازه سری متناسب با ترجیحات شما برای مقدار تنباکوی که می خواهید در طول یک بار استفاده می کنیدو مد نظرتان باشد که اکثر قلیان های چوبی سری نر میخواهند و با توجه به اینکه سری های سیلیکونی غالبا ماده می باشند پس از سری سیلیکونی در این قلیان نمی توانید استفاده کنید.

5. بهداشت و  تمیزی:

قطعات قلیان های مدرن  را می توان به راحتی جدا کرد تا کاملا تمیز شود. قطعات قابل جابجایی تمیز کردن و نگهداری رامختصر می کنند و به طول عمر بیشتر کمک می کنند اما قلیان های چوبی یکدست هستند و قطعات قابل جدا شدن نیستند.از طرفی بافت چوبی تنه قلیان موجب رشد باکتری ها می گردد و برای همین می توان گفت که قلیان های چوبی از لحاظ بهداشتی زیاد مناسب نیستند.

در این پست به مقایسه قلیان چوبی و استیل پرداخته ایم که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *